Puheenjohtajan palsta

Keskussairaalalla 11.11.2019

Hei vaan!

YT:t on takana, lomautukset edessä. Kuten olette huomanneet, olen pitänyt teidät ajan tasalla parhaani mukaan viime aikoina. Olen lähettänyt teille sähköpostia niihin osoitteisiin, jotka olette liiton sivuille ilmoittaneet. Mikäli ette ole postia saaneet, tarkastakaapa roskapostinne. Lisäksi muutama sähköposti on ollut väärä, heidän kirjeensä olen lähettänyt yhtymän postiin.

Kuten viimeisimmässä kirjeessä kerroin, lomautuksista ei ole vielä tarkempaa tietoa. Lähetän sitä heti, kun sitä saan. Lukekaa siis sähköpostejanne. (sposti tulee super 405-osoitteesta.)

Huomioikaa työvuorosuunnittelussa uusi työaikalaki, joka astuu voimaan 1.1.2020. Olen siitä olennaisimmat osat laittanut sivuille tiedoksi otsikolla uusi työaikalaki.Oleellisimmat muutokset meidän kannalta ovat ne, että yövuoroja ei saa enää tehdä viittä enempää peräkkäin. Lisäksi vuorokausilepo on uudessa laissa 11 tuntia, eli iltavuorosta ei voi enää tulla aamuvuoroon, säännönmukaisesti.

Syyskokous on perjantaina. Syödään hyvin, kokoustetaan ja päätetään ammattiosastoa ja siis sinua koskevista asioista.

Vielä on synkkää ja syksyistä, mutta koitetaan ladata paristoja vaikka kynttilänvalolla. Kohta sieltä joulu tulla jolkottelee, ja sitten ollaankin jo ensi vuodessa. Jaksamista teille kaikille ja työniloa!

teidän pj Tarja